Observatori sobre desarmament, comerç d'armes, conflictes armats i cultura de pau
joomla templates top joomla templates template joomla

L'ENAAT denuncia que el Fons Europeu de Defensa només beneficiarà a la indústria i contribuirà a desencadenar la carrera armamentista en armes autònomes

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

MQ 9 Reaper in flight 2007En el marc del proper pressupost de la UE a llarg termini, la Comissió Europea ha presentat el passat dimecres 13 de juny les seves propostes per a l'apartat de Seguretat i Defensa. Aquestes propostes confirmen un nivell de finançament sense precedents per a la seguretat i les prioritats militars, amb un Fons de Defensa que es dispara en un 2200%. Davant d'aquesta situació, la Xarxa Europea contra el Comerç d'Armes (ENAAT, per les seves sigles en anglès), ha denunciat en un comunicat de premsa que "el Fons Europeu de Defensa subsidiarà a actors privats per a la Recerca i Desenvolupament d'armes controvertides, que després seran utilitzades o exportades sobre la base d'interessos industrials o estratègics a nivell nacional".

Les Jornades del Centre Delàs i l'ECP apleguen un centenar de persones per reflexionar sobre les exportacions d'armes a països en conflicte i tensió

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

“Cal exigir que es compleixin els instruments legals vigents en matèria de comerç d’armes”, introduïa Jordi Urgell, de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB, a les Jornades Comerç d’Armes i Conflictes, que el Centre Delàs va organitzar juntament amb l’ECP el 16 de maig. Urgell va obrir les jornades fent balanç sobre el fenomen de les exportacions d’armes els últims vint anys i valorant que hi ha hagut un bon desenvolupament normatiu –sobretot el Codi de Conducta sobre exportació d’armes de la UE i el seu establiment com a posició comuna el 2008− però amb un rendiment poc encoratjador, si atenem al fort increment de les exportacions d’armes des d’Espanya (multiplicat per 10) i la Unió Europea (multiplicat per 7 cap a països en conflicte) durant la última dècada. Va remarcar que hi ha feina a fer, i que el que el que podem fer, sabent que les exportacions d’armes als països en conflicte és el fil conductor que ens vincula amb aquests conflictes, és exigir que es compleixi la legislació vigent.

Nou vídeo 'Banca armada, com les entitats financeres participen del negoci de la guerra'

imatge 2 youtube video BA

Nou vídeo desenvolupat pel Centre Delàs d'Estudis per la Pau i SETEM, en el marc de la Campanya Banca armada amb el finançament de l'Ajuntament de Barcelona, que explica i denuncia com les entitats financeres (bancs, asseguradores, fons de pensions, institucions públiques, etc.) financen la indústria d'armament i contribueixen als conflictes armats i les greus vulneracions de drets humans arreu.

Podeu compartir i difondre el vídeo a través del seu enllaç al Youtube: https://youtu.be/MVxWZrEUdcw

Vídeo properament disponible en castellà i anglès.

Nou vídeo del Centre Delàs que explica què hi ha rere el negoci de la guerra

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

Video DesemmascarantNegociArmes Captura1"Desemmascarant el pervers negoci de les armes. Com el cicle econòmic militar produeix les armes que acaben en les guerres" explica qui produeix les armes, com ho fa i amb l'ajuda de qui, així com les conseqüències que té aquest cicle econòmic militar en l'existència de conflictes armats, guerres i tensions i vulneracions de drets humans arreu.

El vídeo ha estat desenvolupat pel Centre Delàs d'Estudis per la Pau amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Podeu compartir i difondre el vídeo a través del seu enllaç al Youtube: https://youtu.be/OvYAfQSLwnM

Els GDAMS 2018 apleguen més de 100 accions arreu per a la reducció de la despesa militar

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

Els Dies Globals d’Acció sobre la Despesa Militar (GDAMS) han comptat enguany amb una àmplia participació que ha mobilitzat gent de més 25 països que, sota el lema “Reduir el 10% dels actius militars ajudarà a salvar el nostre planeta. Actúa!”, han organitzat i participat en més d'un centenar d'accions per reclamar la reducció de la despesa militar. Els GDAMS 2018 han tingut lloc entre el 14 d'abril i el 3 de maig i s’emmarquen dins la campanya global GCOMS (Campanya Global sobre la Despesa Militar) del International Peace Bureau, que actualment coordina el Centre Delàs d’Estudis per la Pau des de Barcelona.

Entitats de l’àmbit de pau català valoren la despesa militar mundial en el marc dels GDAMS

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

Activistes i representants d’entitats de pau i drets humans de Catalunya es van aplegar el matí del dimecres 2 de maig en una roda de premsa a La Fede.cat (Barcelona), en l’acte de clausura dels Dies d’Acció Global de la campanya internacional per la reducció de la despesa militar (GCOMS, per les seves sigles en anglès). En l’acte, els representants de la campanya i de les entitats de pau de Catalunya van valorar les noves dades del Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) sobre despesa militar mundial, que desvelen que l’any 2017 es van destinar 1,739 bilions de dòlars a la guerra, un augment d’un 1,1% respecte l’any 2016. Bona part de la roda de premsa la van centrar, també, els nous pressupostos generals espanyols, que contemplen un augment d’un 6,87% de la partida del ministeri de defensa.

Membres del Centre Delàs participen a la trobada del Board del IPB a Ginebra

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

El cap de setmana del 23 d’abril de 2018 va tenir lloc a Ginebra una reunió del Board del International Peace Bureau (IPB) per posar en comú la coordinació de la campanya Global per a la Reducció de la Despesa Militar (GCOMS) i els Dies d’Acció Global per a la Reducció de la Despesa Militar (GDAMS) que estan tenint lloc des del 14 d’abril i que acolliran més d’un centenar d’accions arreu per reclamar la reducció de la despesa militar a favor de la seva redirecció a àrees socials. La campanya GCOMS i els GDAMS estan coordinades actualment pel Centre Delàs des de la seu descentralitzada del IPB que acull el Centre a Barcelona.

Crònica de l'acció de les activistes de la campanya Banca Armada a la Junta d'accionistes de Bankia 2018

IMG-20180410-WA0015

El dimarts 10 d’abril dos membres de la Campanya Banca Armada van participar a la junta d’accionistes de Bankia que es va celebrar a València.

Així, Edgar Vega i Enrique Sánchez, representants de la campanya integrada actualment per set organitzacions -Centre Delàs d’Estudis per la Pau, SETEM, Justícia i Pau, ODG, Col·lectiu Rets, AA-MOC i FETS- van explicar davant dels accionistes i els mitjans de comunicació els vincles d’aquesta entitat amb la indústria de l’armament per sensibilitzar i denunciar davant la societat els vincles d’aquestes pràctiques financeres amb les tragèdies humanes conseqüència dels conflictes internacionals.

Col·labora amb:

sipri

És membre de:

aipazenaatipbwar-resisters
lafedecmciansaican
killer-robots inewgcoms

Centre d'Estudis per la Pau JM Delàs

Adreça: Carrer Erasme de Janer, 8 (Entresol - despatx 9)
08001 Barcelona SPAIN
Tel: +(34) 93 441 19 47