Observatori sobre desarmament, comerç d'armes, conflictes armats i cultura de pau
joomla templates top joomla templates template joomla

Comunicat del Centre Delàs d’Estudis per la Pau davant l'arribada del vaixell saudita Bahri Abha al Port de Sagunt, València

Protestas Italia cargado Arabia Saudi EDIIMA20190520 0331 4

El dimarts 10 de desembre té prevista l'arribada al port valencià de Sagunt el vaixell saudita Bahri Abha. Des del Centre Delàs d’Estudis per la Pau, delegació valenciana, volem mostrar el nostre total rebuig i demanem al govern autonòmic i als governs municipals de la Comunitat Valenciana, així com també a les autoritats portuàries i als seus treballadors i treballadores, que no accepten oferir port segur al Bahri Abha que vindria carregat de material de guerra des dels Estats Units, principal proveïdor armamentístic de la dictadura saudita.

Sant Cugat del Vallès acull una conferència de la coordinadora global de la campanya internacional Stop Killer Robots, Mary Wareham

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

20191120 Conferencia MaryWareham SKR PresentacioInf40El passat dimecres 20 de novembre la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès va acollir la Conferència "L'arribada dels Robots Assassins" a càrrec de la coordinadora global de la Campaign to Stop Killer Robots i Directora d'Incidència de la Divisió d'Armes a Human Rights Watch, Mary Wareham. Aquesta conferència estava emmarcada en el llançament de l'informe del Centre Delàs d'Estudis per la Pau "Noves armes contra l'ètica i les persones: Drons armats i drons autònoms" que en col·laboració amb la campanya internacional es presentava el mateix dia. Pere Brunet, coordinador de l'informe i investigador del Centre Delàs, i Joaquín Rodríguez Álvarez, membre d’ICRAC i de la Campanya Stop Killer Robots, Professor de l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral (EPSI) i Professor Associat del Departament de Dret Administratiu de la UAB; van ser les persones encarregades d'acompanyar Mary Wareham a la taula per a presentar les dades més destacades i les principals conclusions recollides en aquesta nova publicació.

La campanya Banca Armada mobilitza els estudiants universitaris a favor d’un carnet ètic

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

20191107 AccioVolemCarnetEtic BancaArmada FestaMajorUABLa Campanya Banca Armada ha engegat una iniciativa per sensibilitzar l’alumnat universitari de la necessitat d'exigir que els carnets d'estudiants no estiguin vinculats a bancs que financen la indústria militar i fòssil. L’acció #VolemCarnetÈtic vol informar de les alternatives i donar suport a les entitats de finances ètiques.

Membres del Centre Delàs participen en les trobades del International Peace Bureau a Londres

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

20191018 IPB Board Council Londres Quique JordiEl passat cap de setmana del 18 al 20 d'octubre, representants del Centre Delàs d'Estudis per la Pau van participar en l'assemblea, el consell i la junta del International Peace Bureau (IPB) que va tenir lloc a Londres. Jordi Calvo, coordinador del Centre Delàs, que va ser reelegit vicepresident del IPB, i Quique Sánchez, membre del Centre Delàs i tècnic del IPB en la seva oficina a Barcelona i de la campanya GCOMS sobre despesa militar, van presentar els resultats d'aquest any de la campanya GCOMS i van obrir un espai per a pensar conjuntament amb els membres de l'assemblea els següents passos i l'estratègia de la campanya global de cara al 2020.

El Centre Delàs s'adhereix al Manifest de rebuig a la sentència "Pels drets i les llibertats"

20191014 Manifest Sentencia Lafede

Com a entitat defensora i compromesa amb la cultura de pau i els Drets Humans, el Centre Delàs d'Estudis per la Pau ens hem adherit al Manifest "Pels drets i les llibertats" que manifesta el rebuig a la sentència per part de prop de 200 entitats i organitzacions de la societat civil catalana. En el text, fet públic avui dilluns al matí en un acte a la Plaça Sant Jaume de Barcelona, es denuncien les “conseqüències greus que aquesta té sobre els drets polítics de la ciutadania i els drets de manifestació, d’expressió, de lliure associació i de dissidència política, suposant un retrocés per la qualitat democràtica de la nostra societat”.

Comunicat del Centre Delàs davant la intervenció militar turca al nord-est de Síria

1570651786 538729 1570653009 noticia normal recorte1

Des del Centre Delàs Delàs d’Estudis per la Pau volem expressar el nostre ferm rebuig als bombardejos efectuats i a la invasió militar que Turquia planeja executar al nord-est de Síria, arran de la decisió del president estatunidenc Donald Trump de retirar les seves tropes d’aquest territori controlat per les Forces Democràtiques de Síria.

Membres del Centre Delàs comparteixen experiències i estratègies de construcció de pau a la Youth Conference de l'IPB a Berlin

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

20190920 IPB YouthConference Berlin 2El moviment internacional de pau pel futur es va trobar el cap de setmana de les accions globals de Fridays for Future i el Dia Internacional de la Pau de l'ONU, en la Youth Conference de l'International Peace Bureau (IPB), per debatre la transformació de la nostra societat cap a la pau, la sostenibilitat i la justícia.

El Centre Delàs ens adherim a la Vaga Mundial pel Clima

20190927 VagaMundialPelClimaCAT

Des del Centre Delàs d’Estudis per la Pau ens sumem a la convocatòria global impulsada per l’organització Fridays for Future i ens unim a la crida que fan moltes organitzacions de casa nostra i d’arreu a sortir al carrer el divendres 26 de setembre per reivindicar la “defensa del futur, d’un planeta viu i d’un món just”.

Col·labora amb:

sipri

És membre de:

aipazenaatipbwar-resisters
lafedecmciansaican
killer-robots inewgcoms

Centre d'Estudis per la Pau JM Delàs

Adreça: Carrer Erasme de Janer, 8 (Entresol - despatx 9)
08001 Barcelona SPAIN
Tel: +(34) 93 441 19 47