Observatori sobre desarmament, comerç d'armes, conflictes armats i cultura de pau
joomla templates top joomla templates template joomla

Crònica de l'acció de les activistes de la campanya Banca Armada a la Junta d'accionistes de Bankia 2018

IMG-20180410-WA0015

El dimarts 10 d’abril dos membres de la Campanya Banca Armada van participar a la junta d’accionistes de Bankia que es va celebrar a València.

Així, Edgar Vega i Enrique Sánchez, representants de la campanya integrada actualment per set organitzacions -Centre Delàs d’Estudis per la Pau, SETEM, Justícia i Pau, ODG, Col·lectiu Rets, AA-MOC i FETS- van explicar davant dels accionistes i els mitjans de comunicació els vincles d’aquesta entitat amb la indústria de l’armament per sensibilitzar i denunciar davant la societat els vincles d’aquestes pràctiques financeres amb les tragèdies humanes conseqüència dels conflictes internacionals.

Els Dies d'Acció Global per a la Reducció de la Despesa Militar (GDAMS) 2018 tindran lloc del 14 d'abril al 3 de maig

6a00e550798c19883401b8d1a70404970c

Sota el lema: “Reduir el 10% dels actius militars ajudarà a salvar el nostre planeta. Prendre acció!”, organitzacions de tot el món denunciaran les polítiques de promoció de la despesa militar

Des de 2011, el International Peace Bureau (IPB) organitza els Dies d'Acció Global per a la Reducció de la Despesa Militar (GDAMS) cada mes d'abril, coincidint amb la publicació de les xifres sobre la despesa militar mundial anual l'Institut Internacional d'Estocolm de Recerca per a la Pau (SIPRI). El Centre Delàs d'Estudis per la Pau promou les accions per a la reducció de la despesa militar a Catalunya i en tot l'Estat espanyol i coordina la campanya a nivell mundial des de la seu descentralitzada de l'IPB que acull el Centre a Barcelona.

Nova base de dades internacional de Banca armada

banner-BBDD bancaArmada cat

En aquesta nova eina presentem dades actualitzades relacionades amb el finançament de la indústria d'armament entre 2011 i 2017 per entitats financeres identificades com “Banca armada”, entre les quals es troben els principals bancs, empreses asseguradores, fons de pensions, fons de patrimoni sobirà i institucions públiques arreu del món.

Feu clic aquí per accedir a la base de dades.

Podeu consultar el vídeo tutorial per a saber com utilitzar la base de dades:

Crònica de la participació de la Campanya Banca Armada a la Junta d'Accionistes del Banc Santander

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

Junta Accionistas Santander 2018El divendres 23 de març dos membres de la Campanya Banca Armada han participat a la junta d’accionistes del Banc Santander que s'ha celebrat a Santander. Aquesta entitat ocupa la segona posició al rànquing de bancs que financen indústria armamentista (el primer lloc, l’ocupa el BBVA), i contribueix especialment al manteniment de les empreses d’armament nuclear.

Membres del Centre Delàs participen en la reunió anual de la Xarxa Europea Contra el Comerç d'Armes ENAAT

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

20180318 TrobadaAnual ENAAT-2018 LyonUn any més, el Centre Delàs d’Estudis per la Pau ha participat en la reunió anual de la Xarxa Europea Contra el Comerç d’Armes (European Network Against Arms Trade, ENAAT) que enguany va tenir lloc a Lió el 17 i 18 de març.

L’organització francesa l’Observatoire des Armements va ser l’encarregada d’acollir aquesta trobada per compartir experiències, debatre i coordinar les activitats relatives a la tasca contra el comerç d’armes que duu a terme la xarxa de pau.

Comunicat del Centre Delàs contra la persecució de l’activisme noviolent

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

enpeudepauEl Centre Delàs d’Estudis per la Pau, assabentats de la imputació de representants del moviment per la pau i d'altres entitats i moviments socials per haver dut a terme accions pacífiques pels drets dels catalans i catalanes en el marc de les mobilitzacions en suport al Referèndum de l’1 d’octubre i de les aturades i vagues convocades amb posterioritat, volem denunciar el que considerem una arbitrarietat i un abús absolut, així com fer públic tot el nostre suport a les persones assenyalades per la Guàrdia Civil.

Crònica de la participació a la Junta d’Accionistes del BBVA 2018

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notícies

• El BBVA ha finançat amb 2.996 milions d’euros diferents empreses que fabriquen míssils, bales o avions de combat i, especialment, armament nuclear
  • AECOM i Boing, dues de les empreses finançades, són responsables de les proves i dels plans de modernització de l’arsenal nuclear d’Estats Units i de la seva principal bomba termonuclear

Foto de MariaAvui divendres 16 de març, quatre membres de la Campanya Banca Armada han participat a la junta d’accionistes del BBVA que s’ha celebrat a Bilbao. El BBVA és el banc estatal que encapçala, un any més, el rànquing d’inversions a la indústria armamentista i que contribueix al manteniment de les armes nuclears finançant set empreses d’aquest sector en concret.

Manifest 2018 de la Campanya Desmilitaritzem l'Educació: Espais educatius lliures d'exèrcits i d’armes

MANIFEST 2018 DE LA CAMPANYA DESMILITARITZEM L'EDUACIÓ

cartellsalo2018 destacat lowUn any més, l’exèrcit torna a ser present al Saló de l’Ensenyament de Barcelona i, com cada any des de 2008, la Campanya Desmilitaritzem l'Educació també hi tornem per defensar una educació basada en el foment de la cultura de pau, el diàleg, la convivència i l'antimilitarisme. Som la representació i la confluència de les entitats i les organitzacions que aspiren a assolir un món on la despesa militar es destini a despesa social, on s'eduqui per generar pensament crític envers el sistema actual, un dels aspectes més sagnant del qual és la guerra, la destrucció, el patiment i la mort. És per això que avui tornem a ser aquí per manifestar el nostre rebuig a la campanya de propaganda i reclutament de l'exèrcit al Saló.

Veiem com milions de persones han de fugir de casa seva pels conflictes armats. Avui dia el desplaçament forçat assoleix un nou rècord: més de 65 milions de persones han de marxar del seu país per la inseguretat que pateixen. I els exèrcits no són pas la solució als problemes de seguretat que hi ha el món.

Col·labora amb:

sipri

És membre de:

aipazenaatipbwar-resisters
lafedecmciansaican
killer-robots inewgcoms

Centre d'Estudis per la Pau JM Delàs

Adreça: Carrer Erasme de Janer, 8 (Entresol - despatx 9)
08001 Barcelona SPAIN
Tel: +(34) 93 441 19 47